Ta wypowiedź nie jest do końca jasna. Pierwsze skojarzenie, to przygotowanie DSKP do przyjmowania samolotów "od zachodu", czyli z kursu 079. Być może jednak jest inne wyjaśnienie uruchomienia "drugiego Startu".
Współgra to z kartami podejścia przekazanymi w ostatniej chwili przez ruskich z "niedziałającym kierunkiem 079". Warto też pamiętać, że po południu 10-04 z kierunku 079 wylądował samolot Putina.
Protasiuk ewidentnie podchodził na kier 079, kierując się na DRL1, w/g schematu DRL1-mały lewy.
6:20:13 - Tu jakby było 259 to by było lepiej, bo nie pod słońce
6:20:18 - Yhy.
Czy "nie zdążono" z uruchomieniem kierunku 079 ?
W każdym razie lądowanie Putina potwierdza, że w 2010 na Siewiernym NADAL (jak zawsze wcześniej) istniała możliwość ustawienia mobilnego ZESTAWU NAPROWADZANIA, bo nie samego systemu nawigacji.